Hírek

2024.03.01
Ajándékozzon www.MOTOROLAJBOLT.hu ajándékutalványt. Az utalványok elérhetőek 5000.- és 10000.-ft-os címletekben, természetesen több utalvány is vásárolható. Hasznos ajándék lehet, amennyiben ismerősének akit meg szeretne lepni van autója, de nem ismeri annak paramétereit. Az ajándékutalvány felhasználható minden az áruházban kapható termék (olajok, szűrők, akkumulátorok, téli termékek, stb.) és szolgáltatás fizetésére. Felhasználás előtt szívesen segítünk az autóhoz megfelelő termék vagy termékek kiválasztásában. Az utalványokat és a hozzájuk tartozó felhasználási kódot elektronikus formában juttatjuk el a vásárlóhoz. Az utalvány kinézete a képen látható. A megvásárolt utalványok 3 hónapig felhasználhatóak. Az utalványok kifizethetőek üzletünkben készpénzben, weboldalunkon bankkártyás fizetéssel, átutalással vagy utánvétellel is. (az utánvételes vásárlás átfutása kb. 2-3 nap) Az utalványokról természetesen minden esetben számlát állítunk ki.

TOP termékek

Ügyfélszolgálat: +36 20 8002222 | info@motorolajbolt.hu

Cikkek, érdekességek az olajokról kenéstehnikáról

A SHELL olajok története

Motorolajbolt
2021.05.02 15:26
A SHELL olajok története

Marcus Samuel, a Shell Transport and Trading Company alapítója.

Csaknem 200 évvel ezelőtt egy londoni régiségkereskedő elkezdett tengeri kagylóhéjakat importálni a Távol-Keletről, mivel akkoriban kezdtek divatossá válni az egzotikus lakberendezési tárgyak.

Marcus Samuel vállalkozása jól menő export-import céggé fejlődött, melyet később fiai, ifjabb Marcus és Sam vezettek.

Ebben az időben az olajat nagyrészt világításra és kenőanyagként használták, a kitermelés bázisa az oroszországi Bakuban volt, amely komoly, kiváló minőségű olajtartalékokkal és stratégiai elhelyezkedésű, természetes kikötővel rendelkezett.

Az olajszállítás forradalmasítása

A belsőégésű motor 1886-os bevezetése az üzemanyagok iránti igény fellendüléséhez vezetett. Hajózási tapasztalatukra építve a Samuel testvérek egy egész gőzhajó-flottát helyeztek üzembe az olajszállításhoz. Forradalmasították az olajszállítást első tankhajójuk, a Murex legelső útjával. 1892-ben a Murex volt ugyanis a legelső tankhajó, amely áthaladt a Szuezi csatornán. A testvérek vállalatuknak 1897-ben adták a Shell Transport and Trading Company nevet. A cég logója egy kagyló volt.

Az átalakulás: Royal Dutch Shell

Shell Transport Keleten folytatott tevékenysége és az új olajforrások felkutatása (az Oroszországtól való függőség csökkentése érdekében) révén került kapcsolatba a Royal Dutch Petroleummal. A két vállalat 1903-ban egyesítette erőit, hogy megvédjék magukat a Standard Oil dominanciájával szemben. 1907-ben  teljesen fuzionált t a két vállalat: megszületett a Royal Dutch Shell csoport.

A Shell logója a fésűkagyló lett, amit a mai napig használ. Az 1920-as évek végére a Shell a világ vezető olajtársasága lett, a világon forgalmazott nyersolaj 11%-át termelte ki, és a tankhajó-állomány 10%-a volt a tulajdonában. Az 1930-as években több nehézséggel kellett szembenézni: a csoport mexikói vagyonát lefoglalták, és a venezuelai kormány számára nagylelkű feltételeket kellett biztosítania, miután a kormány államosította olajmezőit.

Háború utáni terjeszkedés

A második világháború után óriási fejlődésnek indult az autózás. A Shell Afrikában és Dél-Amerikában terjeszkedett. A hajózás is fejlődött. A Shell 1947-ben fúrta az első kereskedelmi célra használt tengeri olajkutat a Mexikói öbölben. 1955-re már 300 kúttal rendelkezett. A cég 1958-ban kezdte meg a kitermelést Nigériában.

Az olajválság

1969-ben Kaddhafi került hatalomra Líbiában; csökkentette az olajkitermelést és megemelte az árakat. Más kitermelők hasonló lépésekkel fenyegetőztek; a válság az 1973-as jom kippuri háborúban érte el a csúcsát. Az OPEC-országok heteken belül megnégyszerezték az olajárat, és két hónapos bojkottot rendeltek el. A nyugati világra gyakorolt hatás katasztrofális volt.

Kutatás új erőforrások után

Az 1970-es években a Shell jelentős fejlesztéseket hajtott végre az északi-tengeri és dél-amerikai olajmezőkön – ez bonyolult és költséges volt, de létfontosságú a Közel-Keletről érkező kevesebb olaj miatt. A Shell 1978-ban befejezte a "Cognac" fúró- és kitermelő platform építését a Mexikói öbölben; a több mint 35 méter magas építmény a világ legmagasabb tengeri fúrótornya lett.

Terjeszkedés

Az 1990-es évek közepétől a környezetvédelmi kérdések előtérbe kerülésével az olajipar egyre inkább a nyilvánosság érdeklődési körébe került. A Shellt kritizálták a Brent Spar fúrótorony felszámolására vonatkozó tervei miatt, valamint Nigériában is nehézségekkel találta magát szembe.

Az új évezred kezdetén a Shell Kínában és Oroszországban kezdett terjeszkedni. 2005-ben felszámolta régi vállalati struktúráját, hogy egyetlen új vállalatot hozzon létre. A Shell továbbra is a világ egyik jelentős olaj- és gázipari vállalata. Részt veszünk cseppfolyósított földgáz- és GTL (gas-to liquid) ermékek fejlesztésében; fenntartható bioüzemanyagok fejlesztését segítjük elő, és részt veszünk szélenergia projektekben is.